pondelok 16. septembra 2013

Michal Cerulík na ceste s MBT!

Michal Cerulík ako ITP klient za posledný polrok absolvoval všetky tri Spartan Race preteky, 5km, 12km a nedávno aj 22km na Slovensku a v Čechách. Na všetkých sa umiestnil v prvej 70-tke bežcov a tým len potvrdil svoje kvality, že patrí medzi 7% najlepších bežcov. Jeho tréningová príprava bola zameraná hlavne na tieto preteky. Silový tréning pre vytvorenie a udržanie štrukturálnej rovnováhy a aeróbny Mixed Modal tréning spolu s behmi rôznych dĺžok a intenzít.


1.       Aký bol tvoj dôvod začať svoju cestu s MBT?
Nebavilo ma robiť veci len tak, bez systému a bez konkrétnych cieľov, ktorých výsledky by neboli merateľné. Pred rokom aj štvrť som absolvoval operáciu pruhu po ktorej som to nemohol dlhšiu dobu preháňať s fyzickou aktivitou. Vtedy som si uvedomil, že chcem svoj čas v gyme využívať naplno a onedlho som zistil, že práve MBT je moja cesta. Potreboval som individuálny prístup, aby som mohol zlepšovať svoje slabé stránky. Nevýhodou skupinových tréningov je, že sa zameriavajú na skupinu ako celok, ale potreby jednotlivcov sú pri nich potláčané.


2. Čo pre teba znamená byť Fit?
Byť Fit pre mňa znamená byť pripravený komplexne. Kedže nie som profesionálny športovec, tak sa nemusím pripravovať len na jednu konkrétnu disciplínu. To je podľa mňa neskutočne oslobodzujúce. Byť Fit pre mňa osobne znamená byť hlavne zdravý. Ďalej je pre mňa dôležitá sila, výbušnosť, vytrvalosť, rovnováha a v neposlednom rade flexibilta. Milujem ten pocit, keď sa mi darí nájsť správny mix medzi týmito aspektmi.

3. Priblíž nám, aké je tvoje predchádzajúce športové zázemie
Počas mladosti som skúšal viacero športov ako futbal, tenis, plávanie a neskôr hokej, ktorý som hrával približne 13 rokov. Keďže som dostatočne sebakritický, tak som v 19 rokoch prestal aktívne hrať. Bolo to v roku 2010 a práve v tomto období prišli v mojom živote veľké zmeny, presťahoval som sa do Prahy, kde som sa časom zoznámil s Jurom Halásom a cez neho s Mišom (Mikelem) Bohumelom a Jojom Porubskym. Mikele ma vtedy oboznámil s novým prístupom k cvičeniu z Ameriky, ktorý sa volá CrossFit. Pre mňa dovtedy neznámy šport som pochopil po prvom workoute, kedy som sa rozbitý na kašu, ležiac na zemi do CrossFitu zaľúbil. :) 

4. Hľadanie rovnováhy medzi telom, mysľou a dušou...Aký je tvoj recept?
Podľa mňa sa každý človek snaží v živote nájsť určitú formu rovnováhy. Pre mňa je v živote dôležité aby som sa rozvíjal vo všetkých troch oblastiach (mind, body, spirit), pretože v tom vidím cestu k trvalému šťastiu a zdraviu. Ak jedna z oblastí zaostáva, tak nedokážem využiť svoj plný potenciál pri výkone, či už športovom, profesiálnom alebo v osobnom živote. Svoje telo dostávam pravidelne do discomfortnej zóny, kde sa s ním rozvíja aj moja myseľ. Približne rok praktizujem meditácie, pri ktorých zase zdokonaľujem prepojenie medzi mysľou a dušou a taktiež je to pre mňa mentálny tréning, ktorý ma posúva v živote ďalej. Popri tom sa snažím získavať nové informácie a učiť sa nové techniky...Seba rozvoj je podľa mňa základ, potrebný k úspechu vo všetkých oblastiach života. 

5. Aké sú tvoje súčasné ciele v tréningu, zdraví, osobnom živote...
Mojím vrcholovým cieľom je nájsť už spomínanú dokonalú rovnováhu. Nie je to ľahké, pretože okrem vecí ktoré ma bavia a napĺňajú , mám ešte stále aj plno povinností, ktoré ma skôr obťažujú. Takže mojím krátkodobým cieľom je tieto veci z môjho života v čo najväčšej možnej miere odstrániť a žiť podľa hesla ktoré môže v dnešnej dobe znieť trochu ako klišé, ale ak ho pochopíte tak má veľkú hĺbku : " Love what you do and do what you love... "

6. Čo by si odkázal niekomu, kto má záujem o exkluzívne trénovanie s MBT?
Neváhaj ani sekundu a choď do toho! ;) Pre mňa osobne to bolo jedno skvelé rozhodnutie, ktoré obohatilo môj život. Je to tréningový systém ktorý je mimoriadne vhodný pre amatérskych športovcov ako som ja, ako aj pre profesionálov, ktorým je napríklad v mojich očiach Jojo P.

Zisti viac, ako začať vlastnú cestu cez Exkluzívny tréningový program a kontaktuj ma.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára