streda 4. septembra 2013

Ako dosiahnuť svoj vrcholový výkon - Individuálna príprava Juraja Halása


Keď som sa s Jurajom Halásom rozprával o tom, že chce ísť na jednodňovú súťaž do Banskej Bystrici s názvom Battle of Urpin III., hneď som vedel ako bude vyzerať jeho príprava. Mali sme 6 týždňov na vyladenie jeho formy a vyšpecifikovanie súťažného výkonu. Súťaž pozostávala z 3 testerov, prvé dva z nich boli dopredu vyhlásené. Prvý týždeň prípravy robil obidva testery, aby som zistil, v akej forme momentálne je a čo mu robí najväčšie problémy.

Po otestovaní boli hlavné ciele:
  1. zlepšenie aeróbneho výkonu
  2. vybudovanie anaeróbneho laktátového systému
Tieto ciele boli hlavné, no pri súčasnom udržaní jeho sily (štrukturálnej rovnováhy) a výbušnosti. Počas tohto cyklu sme vybudovali jeho anaeróbny laktátový systém a jeho aeróbny výkon sa zvýšil, a súčasne sa zvýšila jeho maximálna sila, čo potvrdil v rôznych testeroch! Necelé dva týždne pred súťažou robil znovu testovanie rovnakých testerov ako na začiatku, aby sme sa uistili, či sa zlepšuje. Jeho výkon bol podstatne lepší. Na súťaži podal skvelý výkon, kde v obidvoch testeroch dosiahol osobné rekordy! To znamená, že jeho forma vyvrcholila v ten najlepší čas! Dostal sa do finále, ktoré malo československú účasť. V konečnom poradí obsadil 6. miesto!


A aké sú Jurove reakcie na prípravú a súťaž? Čítaj ďalej a dozvieš sa viac.


1. Čo pre teba znamená FITNESS?
Veľa ľudí si dnes pod pojmom fitness predstaví napríklad kulturistov alebo nejaké bikiny modelky, ktoré z časti určite patria k fitness, ale pre mňa jeho skutočná podstata má do seba trochu viac. Je to v jeho samotnom názve. Slovo fitness určuje ako je človek skutočne FIT, čo zahŕňa mnoho faktorov ako obratnosť, sila, regenerácia, vytrvalosť, koordinácia, presnosť, mobilita atď. a nie len to ako človek vyzerá. Takže fitness pre mňa je neustále sa zlepšovanie v mojich slabostiach, zdokonalovanie mojich predností a celkové smerovanie môjho fyzického aj psychického stavu k lepšiemu.      

2. Vysvetli nám najväčšie pozitíva prípravy pod vedením MBT?
Tých bolo mnoho. Podrobný programming ušitý na mieru podľa mojich potrieb. Zameriavanie sa na veci, ktoré potrebovali byť zlepšené. Tým, že som sa s trénerom poznal aj osobne bola určite výhoda pre obe strany, ale zároveň nekompromisný prístup ma nútil striktne dodržovať tréningový plán, čo ma dostalo na osobný vrchol.

3. Aký tréning alebo tester ti najviac rezonuje v hlave počas prípravy?
Bude to row. To špinavé veslovanie som nikdy nemal moc rád, ale naučil som sa ho milovať a vidieť jeho obrovské dopady na moju kondíciu. Svalová vytrvalosť hlavne v nohách nikdy nebola moja silná stránka, ale neustále intervaly a dlhé kilometre mi dali dosť veľa a naučili ma siahnuť až na dno mojich síl. Ako to tak píšem, dnes si dám v gyme určite row. Taktiež excentrické intervaly pri akýchkoľvek cvikoch sú skvelá vec.

4. Čo považuješ za najdôležitejšiu časť svojho skvelého výkonu na súťaži?
Hehe vďaka. Podľa mňa to bola jednoducho pripravenosť. Za niekoľko týždňov poctivého tréningu a životosprávy som bol nadrilovaný na testovací deň a nemalo ma, čo prekvapiť. Nebol som zase úplný svätec, ale na moje štandardy dosť. Samozrejme podpora priateľov a adrenalín na mieste sa určite tiež podpísali pod môj výkon.

5. Aké sú tvoje súčasné ciele v tréningu, zdraví, osobnom živote...
V súčasnoti sa nepripravujem na žiadnu súťaž a po Urpíne sa začalo leto, ktoré si užívam plnými dúškami, keďže po tvrdej príprave my už dosť chýbalo vyhodiť si z kopýtka, takže tréningy vôbec nehrotím, skôr sa nimi bavím, ale samozrejme snažím sa stále napredovať a budovať si dobrý základ na ďalšiu prípravu a ešte lepšie výkony.

6. ...hľadanie rovnováhy medzi telom, mysľou a dušou...Aký je tvoj recept?
CrossFit ma vysekal z ťažkých chvíľ, bol to aj jeden z dôvodov prečo som sa doňho pustil tak intenzívne a teda verím, že dobrý fyzický pocit pomáha aj tomu psychyckému a naopak. Každý mi určite dá za pravdu, že vypustiť paru pri tréningu je skvelá vec. Či už som sa pripravoval na skúšky alebo som len mal blbý deň alebo aj dobrý deň, vždy som sa dobre odreagoval. Príde mi to normálne, nehľadám v tom, ale zase nejaký hlboký zmysel.

7. Čo by si odkázal niekomu, kto má záujem o exkluzívne trénovanie s MBT?
Valim do toho! Mikele je tréner s obrovskou perspektívou a keď budeš čakať, tak nakoniec budeš ľutovať, že si s ním nezačal trénovať skôr!

Ak chceš posunúť svoj vlastný výkon, viac informácií o mojich službách nájdeš v sekcii Exkluzívny tréningový program

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára