štvrtok, 3. apríla 2014

Ako trénovať po skončení CrossFit Games Open 2014?

Tento pondelok skončila prvá časť kvalifikácie na CrossFit Games - Open 2014. Je dôležité uvedomiť si, že tréning počas súťažnej fázy je odlišný od tréningu mimo súťaží (teda mal by byť podľa môjho názoru). Z môjho pohľadu nie je náš šport ničím odlišný od iných športov. Aj tu je veľmi dôležité uplatňovať princípy periodizácie a plánovania tréningu pre dosiahnutie zlepšenia sa. Trénovať stále viac a ničiť sa nie je návod k úspechu, ale dobre premyslený tréningový plán je kľúč k úspechu.

Pre mnohých z nás po skončení Openu začína tréningová fáza, kde sa snažíme zlepšiť všetky nedostatky, ktoré máme a prejavujú sa v súťažiach a testovacích workoutoch.

Možné zistenia slabín:
- predpísané váhy boli pre vás ťažké - váš cieľ je zosilnieť na celom tele
- obmedzovala vás aeróbna výkonnosť - váš cieľ je mať efektívnejší aeróbny energetický systém
-obmedzovala vás svalová vytrvalosť - v prvom rade zvýšiť absolútnu silu celého tela
- technika prevedenia cvikov bola nedostatočná - zamerať sa na kvalitnú techniku daných cvikov
- regenerácia počas týždňa - životný štýl, stravovanie, tréningová záťaž
- plánovanie stratégie na daný workout - cieľ je zapisovať si vlastné výsledky a konzultovať ich s niekým skúsenejším než ste vy alebo so mnou
...a mnohé iné

S najväčšou pravdepodobnosťou máme každý tieto slabiny nie len samostatne, ale je to kombinácia viacerých vecí.
Ponúkam spoluprácu so mnou vrámci tvorby individuálneho tréningového programu. Nie je náhoda, že medzi atlétmi registrovanými na Slovensku obsadil 2. miesto Jojo Porubský a medzi ženami 1. miesto Katka Liptáková. Obaja so mnou dlhodobo spolupracujú. Prečítajte si rozhovor s Jojom a s Katkou o ich skúsenostiach pri trénovaní so mnou.

MB: Čo by si odkázal niekomu, kto má záujem o exkluzívne trénovanie s MBT?
Jojo Porubský: MBT zahŕňa individuálny tréningový program ušitý na mieru každému. Pre toho, kto chce naozaj dosiahnuť svoje ciele, v našom okolí neexistuje lepšia cesta ako MBT. 

MBČo by si odkázala niekomu, kto má záujem o exkluzívne trénovanie s MBT?
Katka Liptáková: Jednoznačne odporúčam. Ak máte svoj cieľ a neviete, ako ho dosiahnuť, MBT vám ukáže cestu. 


Kto sa chce zlepšiť a na najbližšej súťaži podať skúsenejší a kvalitnejší výkon?
Mať vlastný tréningový plán, ktorý tvorím pre každého jednotlivca na základe jeho výkonu, testovania, cieľov, životného štýlu...má plno pozitív:

Pozitíva

- rozumné a premyslené zlepšovanie slabín
- lepšia regenerácia medzi tréningami
- nižšie riziko zranení ako pri náhodnom tréningu
- individuálne nastavený silový tréning
- individuálne nastavený tréning všetkých energetických systémov
- e-mail podpora odomňa neustále
- špecifická príprava pred súťažami
- rady ohľadom najlepších stratégií na konkrétne workouty osobitne pre jednotlivca
- rady ohľadom suplementácie, stravovania, životného štýlu
- odborné vedomosti v mnohých odvetviach nášho športu a výkonu.

Ak máš aj TY záujem posunúť sa napred svojím tréningovým programom, kontaktuj ma na: bohumel.michal@gmail.com

Nečakaj a začni hneď dnes.

Viac informácií o tréningových programoch nájdeš v sekcii Exkluzívny tréningový program.