pondelok 19. januára 2015

Dominik Prno a jeho cesta s MBT

S Dominikom som začal spolupracovať v novembri 2013, kedy ma oslovil.

Už po úvodnom rozhovore som cítil, že Dominik je výnimočný. Začali sme testovanie, kde som zisťoval jeho silový výkon pri rôznych cvikoch na maximálne váhy a výkon v energetických systémoch. Čo ma zaujalo na Dominikovi, bola jeho precíznosť a detailnosť a hlavne to, že sa nesnažil o žiadnu "rýchlu" cestu ku vysneným výsledkom. Dal sa na životnú cestu posunúť vlastnú fyzickú kapacitu na úroveň, o ktorej možno len sníval na začiatku. To, čo ma na Dominikovi oslovilo na začiatku, presne taký istý je stále po 14 mesiacoch našej intenzívnej spolupráce.
Som jeho trénerom a starám sa o jeho individuálny tréningový program nadiaľku. Väčšina našej spolupráce je cez maily, videá, ktoré natáča pri tréningoch. Nie je to perfektný spôsob trénovania klientov, ale dovoľuje mi to pomôcť športovcom, ktorí netrénujú v rovnakom gyme a nežijú v rovnakom meste ako ja a chcú trénovať vlastný individuálny tréningový program.

Hneď pri úvodnom testovaní som zistilm, že Dominik je pomerne výbušný/rýchly (jeho potenciál pracovať pri vzpieraní s váhami pri jeho maxime bol na dobrej úrovni), no chýbala mu absolútna sila, ktorá podporí túto jeho rýchlosť. Čo je zaujímavé je, že fyzicky pri výkone je Dominik výbušný, no jeho povaha a charakter je veľmi rozvážny, kľudný, úprimný a neponáhľa sa. Toto zistenie mi umožnilo pochopiť jeho povahu, vžiť sa do jeho osoby a vytvárať mu najlepší možný program aký mu môžem poskytnúť. Zistil som, že vie tvrdo trénovať, je fyzicky aj psychicky odolný, neuniká pred výzvami. Je svedomitý pri stravovaní (zhruba 9 mesiacov vkuse = cca 270 dní som dostával maily s vypísaným jedálničkom na daný deň spolu s fotkami jedál). Tieto maily som nevyžadoval ja, ale s Dominikom sme sa dohodli, že mi ich môže posielať a pomôžem mu upraviť jeho stravovanie. To len vypovedá o jeho skutočnom a dlhodobom ciele na sebe pracovať. Mať trénera nie je jednoduché a nie každý môže mať trénera. Je pre to dôležité mať otvorenú myseľ a nechať si poradiť. V súčasnosti vidím, že mnoho športovcov, ktorí majú ambíciu súťažiť v našom športe, nie sú schopní prijať myšlienky niekoho iného. Jedným z dôvodov je, že na internete je pomerne dosť zdrojov, odkiaľ čerpať denné tréningy z blogov (CrossFit Invictus, Competitor's blog, Outlaw way, OPEX, ...), no tieto blogy neposkytujú individuálny tréningový program - sú pre ŠIROKÚ skupinu! Ak máte skutočne ambicíiu zlepšiť sa v našom športe, chcete obetovať svoj čas, peniaze, napíšte mi a veľmi rád s vami začnem spolupracovať tvorbou individuálneho tréningového programu. Chcem každého klienta porozumieť po fyzickej aj psychickej stránke. Jedno bez druhého nefunguje ako oboje naraz.



Okrem vyššie uvedených údajov o testovaní Dominik zvláda Ring + Bar Muscle ups, C2B pull ups, kipping + strict deficit HSPU, výrazne zlepšil vzpieračskú techniku. Tieto všetky zlepšenia neprišli zrazu, ale sú odzrkadlením jeho odhodlania tvrdo makať a byť detailista pri technike a prevedení každého opakovania, byť precízny pri životnom štýle a pracovať na sebe. Absolvoval mnohé ďalšie vzdelávacie športové kurzy, absolvoval Athlete Camp v CrossFit Pressburg koncom júla 2014 pod mojim vedením.


Back squat 150 kg s nekompromisnou hĺbkou!


Je veľkou radosťou pracovať s Dominikom, ktorý vedie tréningy v Trenčíne, je licencovaný CrossFit Level 1 tréner a tento apríl ideme do Uppsaly, kde absolvuje trénerské certifikačné kurzy od OPEXu (bývalé OPT). Bude mi cťou mať ďalšieho trénera vo svojom trénerskom tíme spolu s Katkou Liptákovou!

Ak máte seriózny záujem stať sa lepšou verziou samého seba cez tréning, šport a individuálny tréningový program pre vás, pre viac informácií mi napíšte na bohumel.michal@gmail.com a veľmi rád vám zodpoviem vaše otázky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára